ESCUAIN 2019 (Sant Joan)

Sortida de Sant Joan de la precampanya Escuaín-2019

A aquesta sortida han participat,  Noelia Novoa (Grup Mad Team), Jordi Ferreras (GREC), Lluc Cases i Carles Cases (SIS de Terrassa), Àngel Villaret i Francesc Alfambra (GEB).

Teníem dos objectius:

En primer lloc, continuar amb l’escalada del riu actiu del pou de -80 m de la Bufona (C-20), per part de Jordi i Noé.

I en segon lloc, prospeccionar i explorar una cavitat penjada al primer circ de la Vall de Pineta adjacent al coll d’Anyiscle. En aquesta prospecció del circ de Pineta i del Zucón (Punta Cega) d’Anyiscle van participar Àngel Villaret, Lluc Casas, Carles Casas i Francesc Alfambra.

Per accedir fins al refugi de San Vicienda, camí de la part alta del canó d’Anyiscle, vam comptar amb la col·laboració de la Guarderia del Parc Nacional (PNOMP)! Moltes gràcies!

Exploració del forat d’A Bufona (C-20)

21/22 de juny

Noelia Novoa (Grup Mad Team) i Jordi Ferreras (GREC), membres de l’equip d’atac d’exploració de La Bufona (C-20), dormen a Escuaín i de matinada fan a peu el camí des del poble fins la balma del C-19 on tenim habilitat el campament.

22/23 de juny

A les 18,00 h, entren a la cavitat, iniciant una jornada de 12 hores d’exploració, fins a les 06:00 h del dia 23.

Exploració:

Fent ús del nou curt circuit descobert durant la Setmana Santa d’enguany, que uneix la capçalera de pou de- 80 m amb la punta d’exploració que es troba aproximadament a 130 m per sobre de la base d’aquest.

Es continua la escalada iniciada en direcció a la cascada d’aigua, que surt entre blocs encastats en el meandre. De moment té una amplada de poc més d’un metre i visualment es veu amb una alçada d’uns 50 m aproximadament.

Deixant l’escalada en un punt que es veu una continuïtat còmoda, en una zona que el meandre es fa accessible, amb una visual de 25 metres amb l’esperança que ens porti a una part ample del meandre enfonsat que s’està escalant.

A les 04:00 es decideix deixar d’escalar per començar a sortir a l’exterior.

Prospecció i exploració d’una nova cavitat penjada al la Punta Cega del canó d’Anyiscle:

21/22 de Juny:

Dormim al refugi de Plana Canal. A les 08.00 h, tal com havíem quedat amb els guardes del Parc Nacional, ens venen a recollir per transportar-nos fins més enllà del refugi de San Vicienda, just a final de la pista

Després del porteig de material i persones, baixem per la senda de Foratiello fins al canó d’Anyiscle camí de la Font Blanca i des d’aquesta fins al coll d’Anyiscle.

Poc abans del coll a uns prats propers al riu instal·lem el campament. Tot seguit passem la tarda fent prospecció grimpant per les parets del darrer circ d’Anyiscle a peu del Zucón, també conegut com la Punta Cega del massís d’Escuaín. Lluc localitza visualment una cavitat penjada a una de les parets.

23 de juny:

Enfilem el camí cap al coll i des d’allà ens dirigim a la possible cavitat penjada al primer circ de Pineta que s’havia visualitzat l’estiu passat.

Un cop instal·lat un passamà per accedir a la cavitat es comprova que només es tractava d’una balma penjada.

Ens tornem cap al circ de Pineta a localitzat el forat penjat descobert el dia abans. Lluc i Àngel instal·len un passamà i accedeixen a la cavitat. Un cop allà instal·len un pou de -30 m de fondària que s’acaba amb un gran bloc i diverses formacions de gel fòssil. S’observa una xemeneia d’amples dimensions per on n’hi ha una possible continuïtat de la cavitat.

Es deixa instal·lada la corda, i a les 21:00 h es deixa l’exploració per una propera ocasió!