DOU DEL BASTARENY. Desobstrucció (Gliscareny, Berguedà)

Continuació de les desobstruccions a les fonts del riu Bastareny per tractar que accedeixen els espeleobussejadors a les seves galeries inundades.

El passat dia 3 de setembre 9 membres del G.E. de Badalona ens vam traslladar a la coneguda font de la Dou per continuar els treballs de desobstrucció portats a terme a l’any anterior (vegeu http://www.geb.cat/dou-del-bastareny-gliscareny-bergueda/)

Sinònims: L’Adou, SC-25

Situació

T.m.: Gliscareny, Berguedà. Lloc: Obaga de la Dou
Coordenades*: UTM 31N ETRS89 400990, 4680185
Alçada: 976 m
*Degut a l‘enclotament de l’indret, les coordenades són aproximades.

Accés

Sortint de la localitat de Bagà, anirem per la carretera que porta a Sant Joan de l’Avellanet, i abans d’arribar al pont de Sant Joan, agafarem, a la dreta, una pista de terra en bon estat. Es tracta del camí del Monnell.

Passarem al costat de cal Cerdanyola (La Salle). I just abans d’arribar al pont del Monnell trobarem un lloc adient per deixar el vehicle. Des d’ací, per un camí senyalitzat que surt a l’esquerra trobarem amb facilitat la famosa font de la Dou del Bastareny a uns sis minuts de pujada.

L’anterior vegada les tasques de desobstrucció, exploració i topografia es va concentrar a la boca anomenada núm. 1 pel catàleg efectuat per la SIES d’Esplugues de Llobregat, on Joel Borrazàs i Carles Ramoneda van pencar de valent i van publicar el seu treball a la ressenya esmentada.

Com que a l’article de la SIES  esmentava una boca 2 i una boca 3, sent aquesta última força interessant a causa de l‘existència d’un pou, un llac i una finestra penjada, donant un desnivell de -7 metres fins al nivell d’aigua, van considerar interessant realitzar la desobstrucció d’aquestes dues boques.

Després d’una jornada de forta desobstrucció, vam arribar a comprovar que la boca 2 i la 3 són la mateixa, i que el nivell de l’aigua estava arran de boca.

Com encara existeixen grans blocs a aquest pou, la continuació del treball serà del tot necessària.

Malgrat una temporada de gran sequera, sembla que no s’arriben als nivells que relata l’article de la SIES, que van trobar l’aigua a -7 metres de fondària.

Participants

Joel Borrazàs, Carles Ramoneda, Román Suárez, Josep Lluís Moldes, Víctor Moldes, Isabel Alonso, Lluís Sigüenza, Carles Miranda i Enric Porcel.

Text, Enric Porcel

GRUP D’ESPELEOLOGIA DE BADALONA (GEB)