COVA DE LA GRANOTA. COVA D’EN PAU. COVA DEL PONT (Vilassar de Dalt, Maresme)

Cova de la Granota

Es tracta de tres petites coves, originades per l’acumulació de grans blocs granítics. Aquestes cavitats les trobem entre l’alzinar, les coves, han estat objecte d’excavacions arqueològiques.

Situació

Aquestes coves estan situades al Parc de la Serralada Litoral, terme de Vilassar de Dalt (Maresme) per arribar-hi, sortirem de Premià de Mar per la carretera BV-5023 que passa sota l’autopista C-32, arribarem fins una rotonda, seguirem direcció Nord. vorejarem una zona de cultius, girarem a l’esquerra per agafar l’avinguda Santa Maria, sempre cap al Nord, per després agafar el Camí de la Costa, seguirem per aquest camí ascendent, que porta a la creu d’en Boquet, una mica abans ens desviarem a la dreta per una pista que ens deixa molt a prop de les cavitats.

Cova de la Granota

Coordenades UTM (ETRS89), 445579, 4597642, 359 m.

Descoberta per Pau Ubach (1950). Excavada pel Grup d’Arqueologia  de Vilassar de Dalt. Lloc d’inhumació col·lectiva al neolític. Troballes de restes òssies i un important aixovar, (2200 aC – 1800 aC)

Té una longitud de 4,50 m i una amplada de 2 m i una alçada màxima de 2 m.

Cova d’en Pau

Coordenades UTM (ETRS89), 445498, 4597723, 382 m.

Descoberta per Pau Ubach (1950). Excavada pel Grup d’Arqueologia  de Vilassar de Dalt. Emprada com cripta sepulcral, els materials arqueològics trobats són datats entre els anys 2200 aC – 1800 a C.

Té una llargada de 5,50 m i una amplada de 2,50 m i una alçada de 2 m. A l’interior s’observen formes parietals de disgregació del granit.

Cova del Pont

Coordenades UTM (ETRS89), 445197, 4597550, 376 m.

Cova, possiblement, sepulcral. Excavada als anys 70 per Jaume Ventura amb el Grup d’Arqueologia de Vilassar de Dalt, amb diferents troballes datades entre 5500 aC – 1500 aC.

Té una longitud de 6 m per 1,50 m d’ampla i 1,50 m d’alçada màxima.

Dades

Josep Cuenca, FX Samarra

GRUP D’ESPELEOLOGIA DE BADALONA (GEB)