Avenc de la Nubet. Olivella, Garraf

Antecedents

A ESPELEOBLOC es publicaren els següents posts amb el títols,

Els misteris de la Riera de Jafre (I)

Els misteris de la Riera de Jafre (II)

A aquests posts donaven relació de la catalogació de quatre petites cavitats, i com que el misteri primigeni dels capítols anteriors continuava essent  la ubicació de l’avenc dels Arcs, les nostres indagacions ens van reportar les següents informacions:

Es tracta d’un avenc amb una topografia de-70 m, que actualment està totalment tapat pels còdols de la riera, ja que segons testimonis es va tapar i es va tornar a destapar, i actualment resta tapat.

Varies persones asseguren conèixer el lloc exacte. La ubicació sembla ser, amb seguretat, el gran revolt que fa el meandre de la riera situada sota el coster dels Arcs, dic amb seguretat perquè tothom coincideix en aquest punt.

Altra tema és el punt exacte, ja que la zona esta força embardissada i els informadors no es definien en un lloc concret, excepte un que ens va indicar  un lloc on n’hi ha una mica d’engolidor o enfonsament. També parlen de que fa anys una pintada amb el nom de l’avenc encara restava ufanosa a la boca.

De fet els misteris continuen, ja que d’un lloc on no hi havia res, més enllà del forat d’en Bori, ha aparegut altre avenc a la llera de la riera.

Membres del GEB A l’agost de 2012 després d’una visita ala Cova Negra, observem un petit forat a la riera. Després de treure les primeres pedres, apareix un pou que sembla que comunica amb una sala. Com el pas encara era molt estret, vam haver de tornar al dia següent.

Un intens treball de buidatge a fet aparèixer les galeries d’aquest curiós avenc. En un primer moment explorem la cavitat, fem unes quantes fotografies i confeccionem un croquis. I per fi, el 10.11.2012 tornem per a efectuar la topografia completa.

Un avenc de-8,50 m de fondària amb dues galeries superposades, decorat amb formacions. El recorregut és de 29 m.

Naixia un nou avenc, dedicat a la Nubet, la més petita de la colla.

AVENC DE LA NUBET

Recorregut:29 m

Desnivell:-8,50 m

Accés

Podem accedir per la pista forestal que del Palau Novella va cap a Sitges, passat Jafre i el mas dela Fassina, arribarem a la riera de Jafre, aquí aparcarem l’automòbil, i continuarem per la pista tancada que va paral·lela a la riera, a uns 300 m arribem a la riera, continuarem per la seva llera uns 250 metres més fins arribar a la boca de l’avenc de la Nubet, ben visible a la nostra dreta. L’avenc esta ubicat uns200 metresa bans d’arribar als coneguts forats d’en Bori.

Descripció

Una boca de 0,80×0,65 m dóna a un pou de 8 m de fondària. Als 5 m de baixada interceptem la galeria superior. Si seguim, cap el NE per un conducte de 0,40 m d’amplada per 1,14 m d’alçada amb formacions al sostre, als dos metres de recorregut descendent trobarem un pou on un ressalt de-1,70 m que ens porta a la seva base. Una petita galeria de 1,50 m de llargada amb una xemeneia al fons es troba cap a l’Est a la mateixa alçada que la galeria per la que hem accedit.

Sota de la galeria d’accés trobem una gatera de 0,40×0,50 m que en direcció SO enllaça amb la base del P-8.

A la galeria inferior, direcció Oest avançarem un parell de metres, l’amplada és de0, 0,50 m, a poc l’alçada puja i per dalt connectem amb la galeria superior. Si continuem per la galeria inferior pujarem un petit ressalt i seguim uns 2,50 m, girem a la dreta 1 m més per tornar a girar a l’esquerra on fineix el meandre a 1 m de distància. A la nostra dreta albirem una petita fissura.

Participants

Amb participat a les exploracions, els següents membres del GEB:

Archie Litago, Antoni García, Vanessa Sánchez, Nubet García, Pere Lluch i Rosario Muñoz.

Agraïments

El nostre especial agraïment a l’esforç i a la tasca desenvolupada pels germans Lluch.

TextVanessa Sánchez, Archie Litago, Antoni García

Fotografies, Vanessa Sánchez, Archie Litago

GRUP D’ESPELEOLOGIA DE BADALONA (GEB)